Saturday 7 January 2012

::Minggu yg BUSY+Orientasi Junior::

ASSALAMUALAIKUM bloggers & readers..

ape khabar ye?shima kembali with new story..tajuk entry sprti d ats :)
minggu yg busy sbb maklumla mggu prtama dftr,msk kls,junior2 lg..tu kalau aku join orientasi MPP lg pnt..fuhh!
actually,aku xla busy sgt cuma ada la dlm 2 hari yg bz sbb nk handle orientasi..almost everyday MEETING! not dating ok! :D biasala tu dh js super duper senior kn jd kna jaga junior la skrg..utk pngetahuan korg,aku sem 4.kos aku sem 4 ni kira plg senior dlm kolej..sbb sem 5 n sem 6 praktikal kat luar dh :) aku ni julai dh tiba turn kna keluar la..sedih plak ble igt2..nnt pisah ngn member2..huk3..adatla,study<-ayt memujuk :)
ok,cerita psl junior..intake jan 2012 bg PPKP+PKA ada dlm 100 lbh..perempuan?11 je..amekaw!ckt gler kn..nthla,xtaupasaipa dpa ambik ckt..maybe tenaga lelaki lbh diperlukn..bkn PEREMPUAN lemah ok.not true but->pihak atsn lbh arif(tanyala depa) xpela,kos aku smmgnya ramai lelaki pungg..haha.IK SAME2 ok..
cerita psl orientasi program PKP..so far ok.tu je,OK!dari segi ape?nthla,tp tu komen lecturer..bg junior aku rasa compem KO..haha.sian la aku tgk tp aku kna lg truk ok.so,sama2 kna bnda lbh kurg sama,fair la kn..
adatla kalau ada,guling2,buat gaya kayuh basikal,bwk mtr + ngn bunyi2nya skali,pumping,ketuk ketampi,kna tengking tu da mmg slalu smpai nak naik desibel telinga aku..haishh..buat pencak,respect senior tu bnda wajib la dlm PKP.kalau xde mmg aku xtau nk ckpla..
yg menangis?sakit?compem2la ader..huhu.yg nangis sorg pmpuan.dy da la sakit,kna aim ngn senior je,stress smpai nangis..kalau ko nanngis mmg lg kna terukla..tp,tu semua ade motif la dik,bkn sje2 buat.cube pk nnt dh keje,org mrh2 kt buat survey,check2 premis xkan ko nk nangis dpn org tu kn? serius je muka tu..xde main2 dlm keje..lgpn xkan PENGUATKUASA nk nangis dik?buang tabiat ke?..haha..aku dlu xnangis sbb mmg kalau nangis kna truk lg..:D
yg sakit pulak, adela lelaki..asma n kaki+_____<- adela sakit len xdpt disebut..hehe..nth btl nth x hnya adik junior kt je tau..
tp,pencak n respect senior dpa okla..blh buat walaupn masa singkat..seyes,aku xde pun tengking2 sgt..tegas tu adela..
adik2 junior sekalian,ktorg buat cmtu bkn sje2 tp ade sbb..pencak n respect senior mmg zaman dlu2 dh ade..tradisi..
yg duk tgh2 pns tu sbb nnt dh kje PPKP& PKA ambik sampel air mmg kna pns,bnda biasa tu..xde payung2 pn..yg mrh2 tu sbb nk ajr korg jd tegas,berani,xmudah kna pijak kepala..nnt kalau org kjr guna parang xkan ko nk duduk diam kn?kt ade undang2,kna tgs bru org phm :)
psl brg amanah yg korg dpt roti hup seng hri tu..simboliknya ialah ktprg nk tgk sejauh mne korg simpn brg amanah tu..kalau korg biar roti tu pth,pch mknanya korg xamanah..kalau org bg rasuah nk ambik ke?KAMI ANTI-RASUAH ok!!duit xhalal buat pe?HARAM tau x rasuah tu..DOSA!haishh.jauhkn kami YA ALLAH
then ape lg?haa,yg asyik kna lari je spnjg orientasi n xblh jln lenggang2 sbb ktorg nk ajr korg TEPATI MASA..masa kan emas.smua org syg emas kn?sggup gaduh2 sbb emas..hbskn korg nk buang masa tu ke?sesungguhnya org yg buang masa adlh org yg rugi tau :)
kesimpulannya,bnda yg korg hadapi skrg sama je cuma kalau junior2 nk tau,senior2 korg dulu lg teruk n dahsyt kna berbnding korg.siap air budu lg tau..junior skrg makin dimanjakan smua bnda xblh..aku pn xphmla..NO KOMEN=="
ape2pun,thanks to ALL JPP yg menjayakn orientasi,PENGAJAR2 yg terlibat dan ALL JUNIOR PPKP&PKA yg berorientasi pd 6JAN2012..anggapla itu pglmn yg xdpt kat mne2 yg mcm tu..pngalamn manis kn?hahahah..:korg pun dh buat AKU JANJI so kamu2 ni bakal PPKP.insyaallah :) 

p/s : lps ni jgn takut plak nk tegur,smbg2 ngn senior..ktorg xmkn org,tp mkn nasi ye :)
kalau ade pe2 blh je minx tlg especially psl study..sem1 n sem2 penting!AMARAN kerajaan Malaysia..hee
ok..setakat tu sje laporan dri BLOK C ARAS LANGIT..maafkan akak2 n abg2 senior ye.kami hanya menjlankan TUGAS.sesape rasa xpuas hati,blh jumpa kami.haha :)


No comments:

Post a Comment